21.8.09

144 : kehangatan ramadhan

"ramadhan telah datang kpd kamu yang merupakan bulan berkat dan allah telah mewajibkan puasa dalam bulan ini. Semua pintu syurga dibuka dan semu pintu neraka ditutup serta di belenggu syaitan. Ia mmpunyai satu malam yg lebih baik dari seribu bulan dan sesiapa yang tidak bertemu dengan nya ia sangat rugi" [sabda rasulullah s.s.w]

12 comments:

mugiwara said...

syaithon dah kena pasung.

tinggal nak lawan nafsu saja ni.

nak tahu nafsu atau syaithon yang kuat, masa ni lah.

agaknya, syaithon sebenarnya masih boleh kenyang sebab dia [syaithon itu lah]dah didik nafsu kita jadi macam dia [syaithon itu lah] juga.

semoga saya dan kita semua selalu beringat~

ku tak sempurna said...

salam ramadhan...

semoga amalan kita diterimaNya...

arryani said...

Kak..

aku nk ucap slamat pose(ucapan stereotype)..

moga dilimpahi ngan seribu rahmat dariNYA...

Maaf kalo aku ada tersilap bicara eh...

kitakan geng...

kira o-o dah la eh....

Rozita said...

[mugi] sama2 lah kita hapuskn syaiton itu..

[kts] kita mmg tak sempurna..maaf zahir batin..slmt berpose

[Yan] kita kan kawan..i maafkan u,
u pulak maaf kan i..salam

anaklaut said...

salam...singgah.

tq sudi singgah blog anaklaut..:))
terharu saya anda sudi membacanya..

Hint PerihaL said...

kak, saya mohn ampun klu terkasar bahasa..sigh..dah lama x update blog..kak, slmt berpuasa.. =)

en_me said...

salam ramadhan akak zita ittewww..

LiNda said...

Salam zita..

Yup . Sentiasa bermaafan .

Yunus Badawi said...

Salam.
selamat berbuka puasa sekejap lagi.

U-jin said...

selamat berpuasa kak..

Rozita said...

[en_me] salam

[liNda] slmt berpuasa

[YB] juadah apa berbuka pose iteww?

Rozita said...

[anaklaut] :)

[hint] salam. nape lama tk apdet blog? kebizian melanda ye?

[ujin] salam ramadhan