24.8.09

145 : sungguh...aku buntu

jam sekarang baru menunjukkan pukul 9.45 pagi
otak aku sudah mula memikirkan
apakah juadah yang perlu aku masak..
dan aku beli
untuk berbuka puasa petang nanti..
sesungguh nya
aku
buntu...
apakah aku akan melalui
situasi yang sama
selama 27 hari lagi ?

22 comments:

mugiwara said...

aik?
bukan sekarang trend org beli kat bazar ke?

tp sbnrnye lagi bgus kalau masak sinri...

kata kawan saya, tak payah nak pening2 kepala nak masak apa.
berbuka kat masjid saja. jimat pun jimat.
hehehe..

INTAN said...

daku pun buntu..nasib le cuti 2 ari..sabtu gn ahad je utk masak..lain2 ari..g tunjuk2 je kat PARAM

aRe_uDear said...

hahahaa.. yer tu smpai boleh buntu tuh.. mai ayu tlg..
petang nie masak ayam masak merah n sayur campur jer ekekee.. ok x idea tuh... beli2 ni bazir ler..

Rozita said...

[mugi] akk lebih suka masak sendiri.

amboi..tk kan satu korge buka kat masjid..melampo nih

Rozita said...

[INTAN] kat param akak biasa beli kuih muih aje.

[ayu] akk mmg suka masak sendiri. ayam masak merah, tak bape jalan kat umah tu..sayur campur tu mungkin ble jd menu ptg nih :)

♣haNie♣ said...

owh...
nasib hani masih bujang..
xyah sakit kepala nk pikir menu..
hikhik..

ku tak sempurna said...

alamak... smpi camtu sekali ke??

ekhalidah said...

samaler selalu takde idea...
apalagi..tgk ler forum masak masak amik idea ..hheehee

tp yg di tgk lain..yg di masak lain..

arryani said...

Kiah...kiah...kiah...
buntu nak masak eh...
Apa ssh kak..
ko masak jek sekawah bubur..
ko hantar la semua umah kat taman ko tu
Pas tu msti dapat balasan punya...
umah Selva ngan Ah Kau pun ko balun hantar ...

mana tau kot2 dia bagi maruku ke... limau ke...

boleh wat raya..

fadzilah said...

apa suash2..beli je kt bazar Ramadhan.. mcm puisi pulak bila baca entri ni :)

mugiwara said...

siyes~
dia bawak bini ngan pat org anak dia g masjid~
mmg btul2 jimat.

Rozita said...

[mugi] kisah benar la tu? malu akk aih~

[Lah] mmg boleh beli, tp tkde yg sedap. akhirnya berbuang jerk..
lebih baik cu masak cincai2 tp selera pulak

Rozita said...

[Yan] idea ko mmg ble pakai..
mampuih haku

[khalidah] tu ler..

Rozita said...

[kts] ye la..kena jaga byk tekak tau..bukan tekak kita jerk

[hanie] tk lama lg..ko rasa la, bila ko dah kawin nnti

julietchun said...

bulan puasa ni selera masing2 berbeza. nak beli kat param takut tak sedap tapi harga mahal, kesian kaum ibu.

[-suziey-] said...

hahahaa..ala kak beli je kat bazar..ekeke:D

selamat berpuasa kak :)

paiseh said...

suh brader hasben cari partner lagi sorg kak.. senang sket.

hahahahaha..!!

LiNda said...

huhu..

memang pun..
selalu pening kapla bila ..
tapi saya selalunya tanya anak2..
dorang nak makan apa . baru leh masak .

en_me said...

u buntu ghitewww.. uhuhu

Rozita said...

[juliet] masak sendiri lg sedap

[suziey] sesetengah beli, sesetengah masak sendri

[paiseh] komen maut nih. bior ler aku susah tkpe..

Rozita said...

[linDa] kekadang akk pun tanya anak2 jugak

[en_me] ghiteww lewww encik Me

U-jin said...

kak hari2 pon butu pkir manu nak masak..yg besnye...kalo xyah masak hari2