3.4.09

21: hedgehog









korang pernah tak tengok haiwan ni? aku ini 1st time baru tengok..
nama dia hedgehog, dlm bahse melayu aku tak tau la..
mana ler tau...kot-kot ada kat belakang umah korang ke???

17 comments:

en_me said...

hog = babi kannns.. haram weiii pegang pegang ghitewww.. ikiki

julietchun said...

bulu mcm landak. Muka mcm tikus, btl ke keturunan babi? Cam hamster yer. Tak penah tgk lagi.

Mr PenyuBiru said...

ni mesti ade landak jantan buat onar kat hamster betina neh.hik3..

meza said...

la kecik je ke hedgehog ni. penah tgok kt tv je. real blom lagi. comel jugak binatang ni.
cm landak versi kerdil.

Rozita said...

me -> haram ye binatang ni? sbb ada kacukan bab! ?

juliet -> dia org kawin campur kot

PB -> heheh di luar tabie ke dalam tabie???

meza -> akak ini 1st time tengok...jarang tengok TV pun

SuBHaSid said...

Me...B**i tak smpai haram kalau dipegang, tapi kene samak betul2!

Masy said...

comeynyeee tp babi ke? apsal comey laa plk huhu

Rozita said...

Subhasid -> he he he..
aritu ada kawan cina sy tanya, bab! kalau sembelih, org muslim boleh makan tak? ha ha ha..

Masy-> kawin campur kot..
org pun kalu campur2 selalunya ensem cantik gitu..ye tak? :)

Aida Alias said...

eh mmg kecik je ke binatang ni? macam landak je.. daging landak sedap... heheh

Rozita said...

Aida,
tak pernah lg makan daging landak..

tasikmerah said...

landak kacuk babi kot nih.

he he.

Rozita said...

ye ler tu kot TM
landak kacukan tikus & babi kot..:)

SuBHaSid said...

rozita: binatang yg haram dimakan juga haram disembelih, binatang yang halal tetapi tidak disembelih juga haram, dan binatang yang disembelih tetapi tidak dimakan(sembelih kerana suka2) juga haram kerana menganiaya binatang....

cakap mcm tu kat non-muslim, insya-Allah terpesona hatinya dgn kelembutan Islam (jangan marah walaupun niat dia bertanya hanya untuk mempersenda2 Islam, jahat dibalas baik....itu yang nabi ajar)

mugiwara said...

ah! comelnye~
rasa macam sedap dimakan nih!

Rozita said...

subhasid..sy tau mereka hanya bergurau. sy tak jawab apa2 pun..

mugiwara...slmt singgah ye

jajazuzu said...

kacuk babi? tapi sumpah kiut...baru igt nak cari 1. dgr kacuk babi langsung kansel ai...

Rozita said...

jajazuzu..ko bela kucing udah ler..
cute jugak