27.4.09

43 : mujur tak kena sondol

suatu hari. dlm minggu lepas. dlm perjalanan balik dr kerja. ada segerombolan, mat-mat nepal naik basikal. hampir penuh separuh jln dgn mereka. punya ler geram. oleh kerana nak mengelak dia org, kereta aku terlanggar lubang, dalam pulak lubang tu. mujur tak de apa2.
ikut kan hati aku..mau aje aku sondol mereka tu semua..

harap2 ada ler mat2 nepal yg baca blog aku nih ha he ho....ahaks!
dan semoga dia orang ni semua berubah. jgn buat jalan raya kat M'sia ni macam jln raya kat tmpt dia org..nanti free2 kena sondol..masuk kubur terus!

13 comments:

mugiwara said...

bawak keter leklok~

rasanya kena wat repot jalan rosak a...


macam mana tau dorg org nepal?
mana tau india estet keh~
huhuhu~

Aida Alias said...

eh bahaya jugak tu.. sib baik keta tak melencong tpt lain..

org nepal, banglasdesh.. kadang2 mmg buat sesuka hati diorg kt jalanraya. kalo yg kelakuan elok, baguslah.. ni ada yg tak reti bahasa..

kakyong said...

salam u kerja kat mana? kat tasek Ind area ker?

jajazuzu said...

lain kali hon je kak. biar diorang gelabah

julietchun said...

kat sini org vietnam yg buat hal. Kalo jln tu bersaing sampai 7-8org, takkan aku nak ikut montot drg jek.

Rozita said...

mugiwara...sahih dah nepalis

aida...akak pun tak perasan ada lobang kat tengah jln tu

kak yong... ye kat tasek ind estate, jln portland..tahu ke ni?

jaja..ye lah..akak mmg jarang sekali gunakan hon..lufer lah!

juliet..sama ler..sbb akak keje kaw kilang. mmg bersepah2 dia org ni semua

kakyong said...

jalan portland... hahah.. nostalgik jalan tuh.. 6 tahun dok ulang-alik situ.. kakyong dulu kerja YeeLee.. heheh..

Bro_mie said...

Jangan sondol....tak baik, potong dekat ngan handle basikal/bahu dia, bagi cun stengah cm je, tgk gelabah ke tak?....huhu, kalo dia x insap gak, tukar hon pin2.....kepada hon lori balak, bagi btul2 kat blakang dia...tp awas, kalo dia ada sakit jantung! akak tanggung ler sendiri!....ngeeee...

INTAN said...

bhati2 lah d jln raya...pandu cermat jiwa selamat..ingatlah yg tersayang..anda mampu mengubahnya..

pakndak said...

nepal ka bangla?hehe, lain kali langgaq ja terus. puak tue bukannya ada dab. kat cni ramai gak puak depa tue.

Rozita said...

pakndak..depa tu kat mana2 pun ada..

INTAN..udah rasa iklan ler plak

bro_mie..takut gak nak senggol senggolan ngan dia org..kang termasuk bawah tayar..susah saya

kakyong..la...kilang saya keje nih sebelah yee lee ler..dulu nama Multicore..sure kak yong tau

Bro_mie said...

senggol-senggolan...cubit-cubitan..aku mnyanyi...lalala............da mcm mas idayu pun ada! muhahaha

Rozita said...

tak dpt aku bayangkan bro_mie menari dangdut..
ha ha ha..perut tu ada gendut2 tak?