9.4.09

26: hujan emas di negeri orang












korang sure pernah dengar pepatah ni kan
"hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri"
jangan le mintak hujan batu ye..korang tengok gamba2 di atas..tu hasil dari hujan ais batu..
kalu hujan batu kaluuuu....lagi turuk la..


17 comments:

mugiwara said...

makan es kepal pree~
yay!

INTAN said...

bengkrap le org jual ketui ais

meza said...

wow!
klau ujan emas, cmne ye?

julietchun said...

kalo ujan batu turun mengucap ler cepat2, takut tak sempat,kekekekke.

en_me said...

teringat kisah hujan ikan kat pulau temasuk dulu dulu.. uhuhu

Rozita said...

mugiwara
ye la..dh lama tak makan ais kepal

INTAN..ujan ni bukan nya selalu

meza,kalu ujan emas..emas akan turun harga

juliet..hehehe takut x smpt nk mengucap pun

en_me..tak tau plak kisah apa tu?

BAGAK said...

bahaya sungguh hujan batu ni

U-jin said...

ITU DAH KIRA HUJAN BATU DINEGERI ORG..

Rozita said...

bagak... slmt datang
mmg bahaya..dah kira bala tu
tu ujan air batu

u-jin..ha'ah ek..tak betul ler pepatah tu
ha ha ha

en_me said...

kak zita, selepas singapura dilanggar todak, aderr dalam sejarah dan wikipedia Raining Fish

masih tak caya? hmmmm..

Rozita said...

me...oooo citer tu ke?
ingat kan ikan kembung ke? ikan bawal ke?
yg naik ke darat..tk payah ler susah2 nak
ke laut..

manje said...

em ujan batu ker, ujan emas... dua2 tak nak... byk musibah akan berlaku huhu baik la ujan biasa... satu rahmat menyejukkan...

Rozita said...

ye manje..
smlm setengah hari kat ipoh ni..asyik ujan jerk..

SuBHaSid said...

sape yg duk tempat slalu hujan air batu.....sila downpayment kete kebal! huhu

Rozita said...

subHasid...kat mana ada jual keta kebal ek?

SuBHaSid said...

yang tu kene tanya arnold susah nak eje....sebab dia pegi pasarpun bawak kete kebal.....huhu

Rozita said...

ha ha ha..sy takde lesen keta kebal la..