28.4.09

45 : apa ada pada nama?

suatu hari, aku dengar dari Sinar FM. isu tentang NAMA. ini kisah benar ye! ada sorang perempuan, sewaktu nak pergi bersalin, dia menaiki kereta honda civic utk ke hospital. oleh itu, dia menamakan anak perempuan nya yg lahir itu dgn nama ' Mardiana Civic'.
Anak kedua nya pulak, dia ke hospital dengan menaiki Nissan Sunny, oleh itu anak lelaki keduanya di namakan Mohd Sunny..

Aku tersenyum sendiri...macam ni punya mak pun ada kat Malaysia nih...
kenapa ler tak letak nama elok2 pada anak2????? itu ler keindahan kehidupan di dunia nih..
macam-macam ada!

10 comments:

U-jin said...

uish peliknye nama..mcm2 ler diorang ni...hehe

mugiwara said...

sebelum saya tahu saya berkognsi nama (nama sebenar) ngan ramai lagi orang, saya rasa nama saya sangat pelik.
cari dalam buku nama nama anak (nama arab)pun tak jumpa. dalam kamus melayu pun tak ada.

tapi saya dah jumpa ramai orang nama macam saya~

INTAN said...

esok2 klu g spital naik UNSER...udah namakan unser pulak...vios ke...adeih......mcm2 hal..

en_me said...

kat radio fm kanns.. ko salah dengar tewww.. yg pertama, dia namakan 'mardiana siddik'.. yg kedua, dia namakan 'muhammad sani'.. ghitewww

pakndak said...

kalau naik keta kancil, emm

fizan *sew addict!* said...

haha kalau Viva plaks...

Rozita said...

lain kali hati-hati lah bila letak nama anak yea!
kesian kat anak2 tu nnti..

jajazuzu said...

ahhahahha...jumaat lps kan kak? org pun dgr. yg paling x tahan tu ada org sms kat radio tu kata kwn dia nama Minit bin Saat. mak dia pulak nama Jam.

hahhahahhaa...gegar² kreta ktorng gelak.

julietchun said...

fikir-fikirkanlah. :D

Rozita said...

hahah mmg tergelak mendengor nya
akak pun masa tu dlm keta..mujur tak terlepas stereng..
macam2 nama pelik dia org sms Abby fana