21.4.09

36 : ada tak salah kat mana2

pada suatu hari, sedang aku melayan anak2 aku buat keje sekolah..tiba-tiba aku terdengar anak pompuan aku mengira..

satu, dua, tiga, empat, lima.............................sepuluh..

satu belas, dua belas, tiga belas, empat belas.......................smpi lah ke dua puluh...

korang rasa betul ke kiraan dia ni????? ada tak salah kat mana-mana?


(ini lah gambar budak nya yg pandai mengira itu..!)

19 comments:

mugiwara said...

secara logiknye....betul...
secara harfiah nye....erm...hihihii...
boleh jd pakar math ni~


erm....tu kasut mak dia keh? ihhihihi~

en_me said...

teringat sofiah yg genius math yg pi england, pastu jadi tuuuut.. moga2 tak berlaku pd anak2 kita yg pakai seksi buka dada tutup muka tewww.. hmmmm

Bro_mie said...

huhu....budak2...perangai kadang2 mlucukan, dia x pandai lg bezakan satu dgn 'se' tu...ank saya yg 5 thn pernah cakap: "abah, x nak pegi skolah la ari ni, sakit otak(sakit kpala)"....huhu...x haru lagu tu!

yg kedua mungkin dia nak sindir mak dia....1-10 tu btul2 kira, masuk satu belas, dua belas bukan maksudnya 11, 12....tapi satu belas kasihan...dua belas kasihan....kasihan budak tu, tak pakai baju!...huhu

INTAN said...

wahahha...budak yg x suka pakai baju tu ek..heheheh

Rozita said...

mugiwara---mak dia pun pakar math jugak ha ha

en_me---anak akak ni bukan genius lah..

bro_mie..bukan mak yg seksa dia..dia mmg tak suka pakai bj ek..

INTAN---ye budak itu lah dia..

jajazuzu said...

hahhahaha...adeh. laki ke pompuan tu kak?

jajazuzu said...

oppp...pompuan. tertinggal 1 baris la pulak. hehehhehe

prettyrain said...

hehe..
saya pn cmtu jugak dulu.
tp ok dh skrg.
hehe

julietchun said...

tu helmet kekanak ke helmet ayah dia? anak buah aku pantang naik beskal musti nak pakai helmet, keselamatan katanya,kekeke.

Aida Alias said...

kak ita.. anak kak ita tu baru 4thn kan.. kira ok la tu.. dah pandai kira.. silap 1 je.. mmg kadang2 budak konpius kt no 11 hehe

anak sy yg umur 6thn tu pun kalo suruh mengira tunggang terbalik lg

Rozita said...

jaja..pompuan ler

prettytrain...huh..kau pun sama ye..dolu2

juliet...tu helmet ayah dia..dia pakai waktu tu hujan renyai2..

Aida...anak akak tu 5 thn..bulan June nih..
dia dah tadika..

~mrs azmi~ said...

hahahaha.. satu belas ye?? takpela biar salah sekarang.. sok2 dah beso jd budak bijak ^_^

Rozita said...

mrs azmi...ye..itu ler yang saya dengar..
sy tak diam aje, tak betul kan pun..lps tu sy gelak..dia terus mengira

AinalHanisda said...

sungguh jelita anak mu

Rozita said...

ainal....sbb nick mak dia 'jelitaayu' ha ha ha

Bro_mie said...

Seronok main ngan anak ni, sape lum kawen....kawen la cepat2! huhu

Rozita said...

bro_mie...kawin pun belum tentu beranak ha ha ha

Panitia Pendidikan Islam said...
This comment has been removed by the author.
Bro_mie said...

muhahaha.....nak petua suh cepat dpt ank? ada...kalo sesape nak, boleh beri.....nak tentu jantinapun boleh....insya-Allah...hihihi