2.7.09

106 : semua nombor 6

Semalam, petang. Anak pompuan aku menunjukkan kepada aku, report card yang dia baru dapat dari sekolah (tadika 5 thn)


Biasalah kan, kanak2 tadika...markah yang dia dapat boleh tahan ler jugak, ada yang 100% ada jugak yang 90++ gitu...
Aku puas hati aje, sebab tadika, aku tak berapa nak kisah sangat.


Bila aku tengok kedudukkan dalam kelas, dia dapat no 6 dari 22 org pelajar..

Aku pun pergi lah sembang2 ngan dia..

AKu : Mira, nape dapat no 6? tak best lar..

AMira : dia diam aje...(mungkin dia tak faham aku.. ingat la..

Aku: siapa yang dapat no 1 dalam kelas Mira?

AMira : (dia gelengkan kepala)...
"takde siapa pun dapat nombor 1 mak, semua dapat nombor 6, sama macam Mira."

kahkahakaha...............alahai...........sabor je lah..


9 comments:

en_me said...

pandailarr tewww.. pandai menjawabb

♣haNie♣ said...

jwpn fair n square..
hahahah :P

jajazuzu said...

hahhahha...bijak...!

ayampinko said...

nko tengok sket anak nko nie..besar sket memang senang jer dier scam lu

[-suziey-] said...

hahahha..bole caya ke tu? ekekekek:D

U-jin said...

heheh...kan main pandai nye menjawab....

Rozita said...

en_me~ pandai ke tu???

hanie~ tu ler budak2 skrg

jaja~ bijak ke?

Rozita said...

ayampinko~ insya-allah

suziey~ ntah ler, itu yg dia kata pd aku ehheeh

u-jin~ budak2 skrg, terlebih DHA agaknya ahaks

mugiwara said...

mana plak dtg idea semua no 6 ni?
haha...budak2 ni kdg2 lurus sgt, kdg tak tahu org cume nk mngusik, kdg2 kita kena hati2 ngan dorang...