31.7.09

127 : layan gambar je lah

sempena hari jumaat yang mulia ni...kita layan gambar je lah ye...zassss




ini gambar botol air mineral













korang bayangkan betapa prihatin nya kementerian penerangan malaysia, dia orang letak Rukun Negara kat setiap botol air mineral tu.
kalau masih ada rakyat yang tak tau lagi apa itu Rukun Negara..memang lah...
jangan tak tau Rukun Iman & Rukun Islam udah ler...lagi hancus :P











ini pulak gambar pekerja stesen minyak yang termuda..
pendatang halal bukan nya pendatang haram ye..
tu kat stesen minyak mobil








ini pulak gambar anak buah yang menikah minggu lepas,
lupa nak ucap selamat pengantin baru..
majlis besar2an nya akan berlangsung December nanti..
nikah dulu sebab nak mintak tukar, skrg pengantin pompuan tu berkhidmat di Sarawak..
kira2nya nak kena balik berkhidmat kat Semenanjung le puloks!

17 comments:

kakchik said...

rasa cam kene je atendan petrol pam atermuda tu. ahak..

[-suziey-] said...

hahahaa..sy ingt lagi masa intvew kena tanya rukun negara tp sy xingt..ekeke:D

julietchun said...

rasanya ramai yg tak ingat rukun iman ngan rukun Islam. Pengantin baru mungkin bersanding bertiga nanti ye :D

Rozita said...

kak chik = sure ko kenal nya. muka femes tuh

suziey = abis, ko dapat ke tak keje tu?

juliet = bahye tu tak ingat rukun islam /rukun iman. pengantin tu..ntah2 ler..harap2 jgn ler bertiga, takut tak muat songket nnti :P

mawar merah said...

Salam...pasal rukun negara tu, kalau tanya kat bebudak muda zaman la ni, rasanya 10% jer yg tau ketiga-tiga rukun tu...moga saya tersilap tafsir.

Dulu2 kat sekolah pagi2 kena baca rukun negara...tak tau la ni depa buat dak???

Hint PerihaL said...

Johor pon kritikal gak nih..sigh..

hidet said...

teringat zaman sekolah dulu..
maka kami raymah malaysia, bla bla..

saya la salah sorang tukang baca waktu esembli dulu...

Rozita said...

hidet = awak pengawas ke masa skul dulu?

hint = apa kena mengena ngan johor plak nih...kureng paham la

mawarmerah = mungkin betul tekaan awak tu

INTAN said...

x perasan pun kat botol mineral ada rukunnegara...

Bro_mie said...

attendan tu tugas dia tanya orang pasal rukun negara, saper x ingat dia tuang minyak dalam mulut orang tu....ngeh3x...

sorg kat s'wak, sorg kat smnjg, mcm pernah aq rasa, tapi bila ek?

Rozita said...

INTAN = akak pun baru ternampak, ada yg pesen gitu

hidet said...

ha ah..pengawas..tu pasal bila kena turn jaga esembli kena baca.. :)

- j o h a r i - said...

rasanya x lama lagi kt kotak rokok pon diorg letak rukun negara kan..

messyremo said...

comel pekerja pam minyak tu kak~~

tapi sian,kecik2 dh kene cari duit~~hehe

arryani said...

Yang heran..

lebih ramai hapal rukun nikah dari rukun islam dan iman..

Nurhayati said...

ha antara 3-3 gambar tu.. yang 2nd pic paling menarik hati.. kalau la pekerja comel cam tu ada kat stesen minyak confirm byk kete datang isi.. hihi

Rozita said...

johari = kat kotak rokok, letak apa pun dia org tak kisah. ramai penghisap rokok yg tkde perasaan agaknya, jnji ketagih dia org hilang..

messyremo = dr kecik dah kena ajar hidup berdikari :P

arryani = yang nak nikah kena ler hapal rukun nikah, nnti tok kadi
tanya senang ler nak jawab

Yati = sian kan, kecik2 dah kena dera, kena keje :)