6.7.09

109 : hampeh tul~

mungkin korang dah pernah terbaca artikel ini, tp aku baru aje baca pagi tadi..

_______________________________________________________________

Kat kampung aku ada sorang pemuda umor dalam 20an nikah kawin ngan makcik yg umor jauh lebih tua darinya,,(yang macam dok bising dalam surat khabar tu) ntah cemana la dia bole minat ngan makcik tu, aku rasa sbb makcik byk lembu kerbau tanah kutNak jadikan cerita selepas ke esokan je dia nikah pemuda tu tiba2 mengadu sakit perut, berlanjutan sehingga beberapa minggu beliau tak dapat menahan sakit perut yg teramat,, lalu dia pun pegi jumpa bomoh kampung,, kata bomoh kampung takde la pulak kena buatan orang ke santau ke,, namun setelah mengalami sakit berminggu2 nak jadikan cerita beliau pun meninggal dunia,,,Sebelum jenazah beliau di kebumi, macam biasa lah hantar mayat hospital untuk postmortem,, dan baru lah orang kampung tau yang beliau mati bukan apenya,,, kerana minum susu yang dah EXPIRED……

_______________________________________________________________

Selamat membaca ye kawan-kawan :)

22 comments:

Bro_mie said...

Dulu....lama dulu dah baca citer ni....x sangka terkena lg.....hampeh tul! :)

paiseh said...

susu cap apa kak??

Rozita said...

ye ke bro~ terkena lagi la nih..

paiseh~ susu cap g.a.n.t.u.n.g...

julietchun said...

nasib badan,hehehe.

arryani said...

Tifah tertifuu........

tifah tertifuu....

fizan *sew addict!* said...

kah kah kah....bukan susu lagi dah..keju berkulat lagi

Mr PenyuBiru said...

dah pernah baca dah dulu. sian lelaki tu.hehe

Rozita said...

juliet~ kena hati2 pilih pasangan, jgn terpilih yg expired ahhaha

arryani~ auwww nama kau dah tukau jd latifah ke

fizan~ keju pun keju la..jnji rock hahaha

PB~ ye ke. aku yg baru baca & baru terkena nih..

ayampinko said...

dier tak baca tarikh luput dulu ker..
dasar gelojoh..kan ader cop kat bawah tu..

Rozita said...

ayampinko~ susu yang nih sure tkde cop expiry date..sebab buatan jaman dulu kala haha

jajazuzu said...

ohh...gitu ek? tak paham la kak. ai kan inesen-suci-murni-sopan-santun..~

Rozita said...

jaja~ ko dah mengaku inesen..tak payah ler nak xplain lg..syhhhh

[-suziey-] said...

kah kah kah..sabo je la..ingt cite betol..tetiba rs cam pnh baca je lawak ni..ekeke:D

Rozita said...

hahah..buat happy2 je suziey
bosan keje nih

U-jin said...

keh3..susu xpired...mmg hampeh..

mugiwara said...

haha~
dh pernah baca dulu...
tp baca byk kali pn masih gelak juga....

tu nk bgtau kawen ketika masih muda...
aduh~
terasa juga~

tasikmerah said...

susu expired tu kita buat yogurt je la. hahaha...

:p


.

Bro_mie said...

kalo kawen laki tua, leh mninggal jugak ke? mcm mana citer?

♣haNie♣ said...

kak..
hepi belated birthday.. :)

♥ bz mcm labah2...xsmpat nk skodeng blog..
hikhikhik...

Masy said...

hehehe

Hint PerihaL said...

wakakakak..gelak guling2 atas lantai..nnt kem salam kat makcik tu eh..ckp, saya single lagi..dan cerdik sket dari bekas suami dia..kah3..

Rozita said...

ujin~ ye lah, gelojoh main minum aje

mugi~ akak nasihat kan ko kawen dgn org yang sepadan, jgn cari yg udah xpired

bro~ ntah ler, akak kawin ngan lelaki sebaya, so far, so gud ehhehe

hint~ ko dgn mugi aje yg belum kawin. cari ler org yang sepadan. jgn yg tue eh~

hani~ labah2 tu bizi ke?

masy~ hahah