14.7.09

113 : wanted


KUALA LUMPUR: Penjenayah wanita Melayu paling dikehendaki polis, Rohaniza Aladib, 31, yang disyaki terbabit dengan penipuan ratusan mangsa termasuk beberapa artis terkenal tanah air sehingga mencecah RM400 juta, dipercayai melarikan diri ke luar negara bersama wang hasil kerja jahatnya.
Wanita ‘paling panas’ itu dilaporkan memperdaya beberapa artis popular termasuk Amy Search, Hattan dan Misha Omar dengan memujuk mereka menyertai skim cepat kaya, terus menjadi buruan polis berikutan enggan menyerah diri walaupun selepas diarahkan berbuat demikian sejak Mac lalu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hati-hati lah dgn perempuan ni ye. Kalau terjumpa cepat buat laporan polis. Pelik ye, orang bijak pandai pun kena tipu jugak. Hanya dengan skim cepat kaya, mudah saja rakyat kita nak percaya. Moralnya, rakyat Malaysia memang suka nak kaya dengan cara mudah. Ingatlah...tak ada benda yang mudah & senang di muka bumi ini. Kalau nak kaya, usahalah...yang penting, biar lah dari hasil yang halal..jangan mujur lalu melintang patah..hentam mana suka! alahai~

13 comments:

en_me said...

'hentam mana suka' tewww.. ekeke, ayat me sukerr sukerr

jajazuzu said...

uishh...giler brani dia tipu org juta2 rnggit kan?

ai nak tipu dua posen pun takut2.

[-suziey-] said...

uh muka sgtla innovent..."dont judge the book by its cover" la kan..

♣haNie♣ said...

salunye..golongan professional yg paling senang kena tipu..
haihhh..
ade akai xmau guna..

Rozita said...

en_me ...nape suka?

jaja..hidup tk selamat la

suziey...muka lain, otak lain, sakit jiwa kot nih..

hanie...dia org dah kaya nak kaya lagi. kita ni, kan biasa2 aje

mugiwara said...

brutal giler minah ni~

Rozita said...

mugi~ brutal ada hasil wei..juta juta lagik

julietchun said...

takkan ler di nak serah diri kat polis, ntah ceruk mana dia pi menyorok skan ni. yg dorang pun nak cpt kaya sgt, hah, pdn muka.

INTAN said...

muka cam x bersalah je..hehehe

Aida Alias said...

aduhai... ganazzz gak pompuan nih.. bijak benor menipu.. yg tertipu tu mudah benor terpedaya...

ayampinko said...

huh nak kaya cepat sangat..last-last mengkayakan owang lain..
padan la muka..

fa-ei-za said...

Org melayu sekarang ni memanglah nak kaye cepat je. Skim MLM skrg ni pun lebih kurang mcm skim cepat kaye jugak. Sibuk cari org, bkn nk jual brg. Ntah halal ntah tidak sistem yg mcm tu...

Rozita said...

juliet~ klu ko jumpa org nih..ko report je la..jgn tersalah urang udah ler

INTAN~ muka happy la, dpt duit free byk

aida~ terrer kan pompuan2 skrg

ayampinko~ tu ler, nak jd jutawan segera..terus terjadi papa kedana


faeiza~ dunia skrg halal haram tolak tepi, yg penting ada keta beso, umah beso, bini beso dan yg sewaktu dgn nya hehehe